Waarom augmented reality Instagram filters nuttig zijn voor bedrijven

Social media is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Instagram is een platform dat razend populair is geworden, niet alleen onder gebruikers, maar ook onder bedrijven. Dit is reden genoeg om eens te kijken hoe je als bedrijf in contact kunt komen met een enorme hoeveelheid aan potentiële klanten. In dit artikel lees je alles over de welbekende Instagram filters en over hoe je hier gebruik van kunt maken als bedrijf. 

Wat is Augmented Reality?

Augmented Reality stelt mensen in staat hun mobiele apparaten te gebruiken om de wereld om hen heen op nieuwe en spannende manieren te bekijken en ermee te interageren. Dit wordt gedaan door beelden die gegenereerd zijn door een computer toe te voegen aan onze eigen omgeving. Onze eigen omgeving wordt in beeld gebracht door de camera op een smartphone of een ander apparaat. AR kan worden gebruikt in een breed scala van toepassingen, zoals reclame, onderwijs, gezondheidszorg, reizen en vastgoed. Bedrijven als IKEA en Sephora gebruiken AR om de winkelervaring van hun klanten te veranderen, zodat zij kunnen zien hoe meubels in hun woonkamer staan, hoe de nieuwe auto op hun oprit past of hoe een nieuwe kleur lippenstift bij hun huidskleur staat.

Als bedrijf AR-filters gebruiken op Instragram

Eén van de meest creatieve manieren waarop je Instagram kunt gebruiken om je merk te promoten is door AR Instagram filters te gebruiken. Het gebruik van AR-filters kan je helpen om je te onderscheiden van de rest. Het is een geweldige manier om je publiek te betrekken, en het kan je merk memorabeler maken.

Dingen om in gedachten te houden voordat je AR-filters gebruikt

– Kies filters die relevant zijn voor je merk – Hoewel er veel AR filters beschikbaar zijn op Instagram, moet je er een kiezen die relevant is voor je merk. Als je bijvoorbeeld een reismerk bent, kun je locatie gerelateerde filters gebruiken om verschillende reisbestemmingen te laten zien. 

– Blijf trouw aan je merkimago – Voordat je een van deze AR filters gebruikt, moet je er zeker van zijn dat je trouw blijft aan je merkimago. Deze filters zijn immers bedoeld om je merk op een creatieve manier uit te drukken. 

– Wees consistent met je post – Je moet consistent zijn met je post en regelmatig dezelfde filter gebruiken. Zo bouw je een sterke merkidentiteit op.

Het is ook mogelijk om als bedrijf zelf een Social AR filter laten maken. Zo zorg je ervoor dat je je nog meer van concurrenten kunt onderscheiden.